100 TL ile izmir den Moğolistan' a Gitmek :

100 TL (40$) ile izmir den Moğolistan' a Gitmek :
Evt izmir den yola çıkıp yaklaşık 20 günde sadece 100 TL harcayarak Moğolistan a nasıl vardım biraz bundan bahsetmek istiyorum. Öncelikle Rusya da çeşme diye bir şey yok yani suyunuz bittiğinde karşınıza bir cafe denk gelirse su isteyebilirsiniz ama ellerinde su oladabilir olmayadabilir. Rusya da su altyapısı diye bir şey yok sadece şehir merkezlerinde su var bunun dışında su yok veya içilebilir su değil. Bu yüzden de en büyük harcamalarımdan bir tanesi su oldu ama suya çok para vermemek adına çantanın her tarafına şişeleri iple astım bir ara 4-5 tane 1.5 lt lik su şişesi ile geziyordum ve temiz su bulduğumda hepsini dolduruyordum ve bu su ile 2-3 gün idare ettiğim oluyordu. Su normalde 1.5 Lt si 1.5 TL den satılıyor ve günde 3 LT su içtiğiniz oluyor. Ekmek genelde 1 TL ye satılıyor bazen 3 TL ye ucuz güzel peynir bulmanız da mümkün. Ben genelde günde 1 öğün yemek yiyordum sabah kahvaltı yapmıyordum onun yerine aksam 5-6 gibi tek öğün yiyip 24 saat boyunca sadece su içerek idare ediyordum bu şekilde gezince 20 günde 100 TL sınırını tutturdum bir de yollarda çok iyi insanlara denk geldim. Beni besleyen doyuran yanıma erzak veren insanlarla tanıştım. Bence her şey olumlu düşünmek ile alakalı. Olumlu bir bakış açınız varsa karşınıza da olumlu ve güzel insanlar çıkıyor. Rusya da bindiğim her araç bana Rusya da çok az iyi insan olduğunu söylüyorlardı oysa ben mi çok şanslıydım bilmiyorum ama bana hep iyi insanlar denk geliyordu. Bu yüzden de gece veya gündüz ne vakit otostop çektim ise hiçbir seferinde karşıma kötü niyetli birileri çıkmadı veya başıma da kötü hiçbir şey gelmedi. Rusya da otostop bazen zor olabiliyor ama imkansız değil mutlaka yol alıyorsunuz ama Tr deki kadar hızlı gitmiyorsunuz. Günde 500 km yaparsanız çok iyidir bu nerdeyse Tr deki 1000 km ye eşdeğer bir başarıdır diyebilirim. Moğolistan ı ben çok beğenmedim ama Rusya ya gitmek istiyorsanız ve çok paranız yoksa maks 300 Tl ile 1 ay çok fazla da sıkıntı çekmeden Rusya içinde gezebilirsiniz. Sorularınız veya detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlar olursa da her zaman özelden yazdıklarınıza cevabım olacaktır. Bir sonraki yazımda moğolistan sonrasını anlatacağım. Zorlu sibirya bölgesi ( KKK)  kurtlar kartallar ve kaplanlar :)

Yazan : Alper Semerci
instagram : minimaltraveler35
YouTube kanalım.:
https://youtu.be/xK1d0V5zd_w  Kendimi Tanıtım

Yorumlar

  1. merhaba bır gezıde sızın ıle bırlıkte gezı heyecanını yasamak ısterım mehhmet0052@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. merhaba bır gezıde sızın ıle bırlıkte gezı heyecanını yasamak ısterım mehhmet0052@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Bende sizinle bu gezide bulunmak istiyorum lutfen beni bu numaradan arayin 0544 536 46 45

    YanıtlaSil

Yorum Gönder